معرفی کتاب هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره

اثر جی. آر. آر. تالکین از انتشارات روزنه - مترجم: رضا علیزاده-ادبیات اقتباسی

اما هابیت یعنی چه؟ هابیت‌ها مردم کوچکی هستند، کوچک‌تر از دورف‌ها، عاشق صلح و آرامش و زمین‌های زراعی خوب‌اند. از ماشین بدشان می‌آید، اما ابزار را ماهرانه به کار می‌برند. چالاک‌اند، اما دوست ندارند عجله کنند. چشم و گوش‌شان تیز است. خیلی زود چاق می‌شوند. لباس‌های به رنگ روشن می‌پوشند، اما خیلی کم کفش به پا می‌کنند. داستان این موجودات دلچسب است. داستانی به خودی خود کامل، اما پر از نشانه‌هایی که خبر از آینده می‌دهند. این کتاب روایت ماجراهای‌ بیل‌بو بگینز، همان هابیت سفر کرده و سرگردان است که حلقه یگانه قدرت را پیدا می‌کند (و بعضی‌ها می‌گویند دزدید) و با خود به شایر آورد؛


خرید کتاب هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره
جستجوی کتاب هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره در گودریدز

معرفی کتاب هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره از نگاه کاربران
چه چیزی باعث می شود که هابیت در یک ژانر فانتزی چنین کار مؤثر باشد؟ آیا این 9 ساعت بیش از حد بودجه، فیلم های حساس به انفجار توسط پیتر جکسون است؟ جواب منفی. آیا این داستان پیچیده ای از پادشاهی های چندگانه ای است که برای تخت آهن با سطل خون و قوزک و بسیاری از جنس ها کشتند؟ جواب منفی. آیا این فقط نوشته فوق العاده است؟ همانطور که ساده و خسته کننده است. آیا این بدان معنی است که من در سازگاری فیلم (بدون سقط جنین) ناامید شدم؟ بله آیا این بدان معنی است که من دوست بازی گرامر (کتاب ها و نمایش های تلویزیونی) را دوست ندارم؟ نه، آنها خیلی عالی هستند اما کار ماندنی، کمدی الهی که زبان و الهام را برای جرج R.R.Martin ایجاد کرد، به عنوان دانته که ایتالیایی را از زبان محلی معمولی در فلورانس و راونا ساخته بود، The Hobbit بود. این کتاب، حتی برای خواننده آهسته، به احتمال زیاد می تواند در 1/3 از زمانی که پیتر جکسون داستان را در فیلم 70 میلیمتری سپری کرد، به پایان رسید. بر خلاف نسخه پیتر جکسون، هیچ اورکها وجود ندارد و عنصر خطر بیشتر روانشناختی نسبت به روانشناسی است: بیلبو Baggins در حال مبارزه با ترس و استانیگری و رشد است. هابیت باید به عنوان ادیسه زمین میانه خوانده شود - سفر خودآموزی و بلوغ است که بیشتر در مورد هیولا در تخیل Bilbos نسبت به کسانی که در سفر رسمی خود به ناشناخته با گاندالف مواجه شدند. گندالف صادقانه بگویم آیا وجود دارد که دامبلدور یک گاندالف بود؟ آیا هر خواننده Tolkien نه تصویر Gandalf زمانی که راولینگز در مورد گاندالف در اولین کتاب هری پاتر صحبت کرد؟ بیلبو به برخی از هیولا ها و حتی حوادث اسماگ اژدها می اندیشد (وایستید منظورم اسم کامل اژدها است؟ به نظر من بیشتر از Drogon، Rhaegal، و Viserion، به نظر من - و حتی آیا آنها حتی قبل از آنها Smaug وجود داشتند؟ ) و قبل از بازگشت به شایر، میانه زمین را نجات می دهد. او همان فردی است که قبل از خروج از آن بود. او یلیسس بدون پنه لوپه در انتظار او است (مگر اینکه لوله او مخفیانه پنانوپ در تخیل گسترده او نامیده می شود). در ادبیات، هیچ چیز کاملا شبیه هابیت در سادگی و زیبایی و سفر سمبلیک آن وجود ندارد: ما البته به الف ها، انسان ها، دورف ها معرفی شده ایم ... اما همه در حومه داستان هستند. هابیت در مورد یک هابیت کوچک است که بیشترین ترس خود را دارد ... و برنده است.

مشاهده لینک اصلی
برای تماس با این عبارت، که باید فانتزی فوق العاده ای را مورد قضاوت قرار دهد کاملا مناسب نیست؛ این به سادگی یکی از بهترین کتابهایی است که تا به حال نوشته شده است یا هرگز نوشته نشده است. البته، Hobbit سبک ژانر فانتزی بالا را به همراه عادت خود تعریف می کند، و الهام بخش زیادی به نویسندگان و خوانندگان بی شمار است. تولکر، به معنای واقعی کلمه، یک سبک را آغاز کرد که در نهایت قلب هزاران نفر را جذب می کرد. او دنیای ادبی را تغییر داد. بهترین جهان فانتزی که تا به حال ساخته شده است، میلتون بدون شک جهان فانتزی لانه ایجاد شده است. این اصلی ترین و غنی است. برای نویسندگان فانتزی عناصر Tolkien خیلی سخت نیست. او تعریف را با دنیای شگفت انگیز تنظیم کرده است. اشاره های Tolkien به روزهای مدرن نیز بسیار سرگرم کننده و تقریبا غیر قابل چشم پوشی در روایت درخشان است، اما یک خواننده درک خواهد شد مخالفت غریب او بین جهان خود و دنیای واقعی را متوجه. عمق محکم تخیل Tolkien واقعا قابل اندازه گیری نیست. من تعجب می کنم که چه ایده های دیگری برای کتاب هایی که ممکن است داشته باشم داشته باشم که او هرگز وقت نداشت تا قلم بزند. â € œThe جاده همواره در حال اجرا است و در بیلبو، مانند خواننده، با چشم انداز نفس گرفتن زمین میانه از بین می رود. ما باید به یاد داشته باشیم که او نیز برای نخستین بار عظمت Rivendell و توانایی Erabor را تجربه می کند. واکنش او نشان دهنده یک خواننده است که همچنین توسط یک جهان است که به زیبایی جادویی به عنوان آن است که فاسد و ستمکار awesruck؛ این جهان است که در آن هر دو خیرخواه و بدخیم ساکنند؛ این جهان است که مردم توانسته اند هر دو مهربان و به همان اندازه به عنوان ظلم و ستم بزرگ باشند. مردم، متنوع و متناقض هستند من فکر می کنم تفاوت های بین الف ها و کوتوله ها در موسیقی آنها به بهترین شکل ممکن است. موسیقی الف ها پر از خوشبختی است و به طور کلی کاملا بازیگوش است، در حالی که موسیقی کوتوله های قوی، عمیق و پر از عزم را برای مطابقت با طبیعت خشمگین خود. داستان فوق العاده، فوق العاده، داستان این داستان به Bilbo Baggins متعلق است. این چیزی است که من فکر می کنم پیتر جکسون به خوبی به یاد داشته باشید، اما این در کنار نقطه است. این داستان به طور اتفاقی، به طور غیر منتظره شروع می شود، گندالف را برای روز چای دعوت می کند. جادوگر او را به عنوان عضو چهاردهم شرکت خود، سرقت خود را نشان می دهد. بیلبو واقعا نمی فهمد که او برای چه زمانی مصمم است تا به ماموریت خود برسد. در واقع، شب عروسی سیزده دورو که توسط تورین اوکنشیلد رهبری می شود، همراه با تلاش خود برای بازگرداندن طلا و اژدها می آیند: اسماگ. اسماگ قلعه خانه خود را به سرقت رفته است. آنها آن را می خواهند. بیلبو با بی اعتنایی درگیر می شود، هرچند این تمایلی به شدت توسط نیروی محرمانه و آرزوی ماجراجویی غلبه می کند. â € œ من به دنبال کسی برای به اشتراک گذاشتن در یک ماجراجویی است که من تنظیم، و آن را بسیار دشوار برای پیدا کردن هر کسی. من باید در این قسمت فکر کنم. ما مردم عادی آرام هستیم و برای ماجراهای استفاده نمی کنیم. چیزهای ناراحت کننده مزاحم تند و زننده! شما را برای شام دیر می کنید! داستان در تاریکی است که در کوه نزدیک می شود. این شرکت توسط عنکبوت مورد حمله قرار گرفته و توسط الفهای چوب که خواهان سهم گنجینه کوتوله هستند ربوده شده است. کوتوله ها شروع به تکیه بر سرقت خود می کنند که به اعتقاد آنها تبدیل به یک مسئولیت می شوند. چگونه آنها اشتباه بودند بیلبو سرانجام به مقصد رسید. آنها اگر شکست بخورد، مطمئنا شکست خورده اند و حلقه قدرت هرگز نابود نشده اند. اما، این یکی دیگر از داستان فوق العاده است. بازی معماهای و پیدا کردن حلقه یکی از صحنه های قابل توجه ترین کتاب است و دروازه بیلبو به قهرمانی است. فکر می کنم قدرتی که از حلقه دریافت می کند به او کمک می کند کشف کند که شجاعت و استعداد نه تنها باعث می شود، گاندالف، اگر چه، یک قاضی عالی از شخصیت است. پایان تنها آغاز است پایان دادن به این کتاب غیرقابل تحمل است. بیلبو برای بسیاری از آن ها ناخودآگاه است و ما یک بروز رسانی بعد از جنگ دریافت می کنیم. صفحه مرگ و پیروزی وجود دارد. در این، من فکر می کنم که تولکر به پیام داستان می پردازد؛ این در مورد مرگ ناگوار یک کوتوله ای نیست که اندکی دردناک است و سپس خود را از دست می دهد؛ این مربوط به یک قایق رانی نیست که یک اژدها را کشت و به یک قهرمان مشهور تبدیل شد: در مورد یک هابیت است. این داستان بیلبو است و دیگران نیستند. این یک داستان است که در آن یک هابیت که هیچ شجاعت و بدون شجاعت پیدا نکرده بود. این یک داستان در مورد یک هابیت است که ترس بود که خانه اش را ترک کند بدون آنکه در نهایت به یک هابیت تبدیل شود که یک اژدها را فریب دهد. \"شما رفتار خوبی برای یک دزد و دروغگو دارید، اژدها گفت:\" اژدها \" خواننده را برای عاقبت تنظیم می کند. اگر Tolkien بیش از حد در داستان کوتاه کوتوله متمرکز شد، تمرکز داستان متفاوت بود. این ممکن است خواننده را تکان دهد که عاقبت در مورد Hobbits بیشتر بود و نه در مورد دورف ها. این، دوباره، چیزی است که پیتر جکسون متوجه نیست. من می دانم این یک بازبینی کتابی از هابیت است، اما جایی که جای بهتر از اینجا است برای به اشتراک گذاشتن راه من برای این سه گانه ی وحشتناک که جکسون اخیرا آن را ادامه داد ...

مشاهده لینک اصلی
این کتاب ارزشمند است.

مشاهده لینک اصلی
این کتاب تقریبا همیشه از فیلم بهتر است و هابیت نمونه اصلی این احساسات است. گفتم

مشاهده لینک اصلی
â € œIn یک سوراخ در زمین یک hobbit زندگی می کردند. یک حفره تند و زننده، کثیف و مرطوب، پر از پایان کرم ها و یک بوی تند، و نه یک سوراخ خشک، لخت، شنی بدون هیچ چیزی در آن به نشستن و یا به خوردن: آن بود hobbit سوراخ، و آن به معنی آسایش است. \"بنابراین JRR آغاز می شود نامه عشق دوستانه Tolkien به ادبیات فانتزی است. خواننده به این کلاسیک بی انتها ابتدا متوجه می شود که این یک روایت اول شخص است، خواننده صدای تلکینا را می شنود، همانطور که روایت داستان Bilbo Baggins، Belladonna Tookâ € ™ s عجیب و غریب پسر که، گرچه او شبیه پدر محترم و راحت او است، یک ماجراجویی غیر منتظره در او دارد. J.R.R. Tolkien داستان ما را به ما می گوید، با یک سخنرانی گاه به گاه و غیر رسمی به خواننده ما می گوید. این البته جذاب و سرگرم کننده برای سه گانه فانتزی برجسته Tolkienâ € ™ ثانیه، پروردگار حلقه ها، اما داستان خوب در آن خودت و خودت نسل خوانندگان و رویاگران این داستان را با توجه به جذابیت غریب و نقش آن به عنوان یک فیلمساز برای فیلمنامهنویسان حماسی خود ترغیب کرده است. امروز خوانندگان خوشحال هستند که تماشای فیلم های باشکوه Sir Peter Jackson هستند، اما من و بسیاری از مردانی از نسل های گذشته به یاد فیلم های بادی و رنکون 1977 با استعداد های موسیقی از جان هاستون، اورسون بیان و ریچارد بون می گردند. این کارتون اولین مقدمه من برای کار Tolkien بود و من را الهام بخشید تا در حقیقت هابیت و پروردگار حلقه ها را بخواند. تورین، کوتوله مهم و شرکت از اژدها سبز در ماه مه در کنار گاندالف جادوگر و داشتن آقای Baggins به عنوان شماره خوش شانس خود را (14) و به عنوان یک سرقت. و ماجراجویی غیرمنتظره بیلبو آغاز شده بود. \"من گاندالف هستم، و گندالف به معنی من است\". \"اهمیت گاندالف در ادبیات فانتزی را نمی توان بیش از حد مورد توجه قرار داد. مطمئنا جادوگران، جادوگران و صوفیان در ادبیات قبل از سال 1937 حضور داشتند، اما گاندالف از بسیاری جهات جادوگر است. همانطور که عملکرد خوبی مانند سر یان مک کولن در تمام فیلمهایش که منجر به گاندالف بود، انجام دادم، هنوز در ذهنم صدای هیزم و باهوش جان استنفورد او را شنیدم. خوانندگان بعد از پروردگار حلقه ها و The Silmarillion بیشتر درباره سرگردان گرمی یاد می گیرند، اما در هابیت او به سادگی گندالف است. فصل 5 - معماهای در تاریکی. پس از انجام برخی از عواقب عجیب و غریب، Tolkien بیلبو را در یک غار عمیق گم کرده است و ما را به یکی از خائنانی عجیب و غریب و پیچیده تر و غم انگیز، Gollum معرفی می کند. خوانندگان بعدها حقایق عمیق تر تاریخ خود را یاد می گیرند، اما مهمانان Tolkien در این فصل او را به عنوان ناخوشایند ناراحت کننده ای عجیب و غریب می بینند. آهنگ ها. خواننده قرن بیست و یکم، و به ویژه کسی که از فیلمهای جکسون لذت برده، ممکن است شگفت زده شود که داستان اصلی Tolkien's به عنوان فیلمهای رزمی نبود. مطمئنا جکسون فیلمهای هابیت خود را به عنوان فیلم جنگی سبکتر از فیلمهای LOTR حماسی خود تولید کرد، اما پروکسی از Tolkien شامل یک مقدار منصفانه از شعر و آهنگ بود، داستان خود را در قالب بی گناه تر و صریح تر از آنچه که امروز در دسترس است، می کند. نشریات ™. به یاد داشته باشید در تلاش برای متقاعد کردن معلم انگلیسی من است که این بود مستحق ستایش بیشتر ادبی و بنابراین این همچنین اولین یا یکی از اولین نشان می دهد که بسیاری از افراد ادبی جایگزین ستاره ای در مورد علم تخیلی / ژانر فانتزی زمانی که آن را به تصدیق کیفیت نوشتن می آید. کورت وونگوت اشاره کرد که به محض انتشار برچسب علمی تخیلی به نام او، بسیاری از منتقدان او را جدی نمی گیرند. هابیت یک نمونه عالی است که گاه منتقدان می توانند به اندازه کافی متمایز باشند و زمان به بزرگان حقیقی می گوید. پیشگفتار سه گانه بزرگ، ساده و جذاب، The Hobbit یک کتاب عالی است. در نهایت، این بازنگری از بازبینی مجدد به The Hobbit پس از وقفه شاید 30 سال است. من به ندرت یک کتاب دوباره خواندن، فقط تعداد زیادی کتاب عالی و زمان کمتری وجود دارد - اما Hobbit یکی از آن کارهای ویژه است که می تواند لذت بخش و دوباره و دوباره لذت ببرید.

مشاهده لینک اصلی
دسته بندی های مرتبط با - کتاب هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره


#ادبیات اقتباسی - #داستان ماجرایی - #داستان فانتزی - #ادبیات آمریکا - #ادبیات داستانی - #ادبیات نوجوان - #داستان حماسی - #ادبیات کلاسیک - #دهه 1930 میلادی - #لیست برترین رمان های ادبیات نوجوان -
#انتشارات روزنه - #جی. آر. آر. تالکین - #رضا علیزاده
کتاب های مرتبط با - کتاب هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره


 کتاب بابیت
 کتاب مرحوم ماتیا پاسکال
 کتاب موبی دیک
 کتاب مده آ
 کتاب چهره مرد هنرمند در جوانی
 کتاب جان آگاه