کتاب تربیت احساسات

اثر گوستاو فلوبر از انتشارات مرکز - مترجم: مهدی سحابی-ادبیات اقتباسی

کتاب حاضر نمونه‌ی کامل اثری است که چندگونگی و انقطاع و آشوب رمان مدرن را به نمایش می‌گذارد و در آن از ساختار هرمی رمان کلاسیک خبری نیست. با ابن همه، تربیت احساسات همواره اثری عاطفی و شخصی تلقی شده که درآن مضمون احساسات با شرح رویدادهای تاریخی در هم می‌آمیزد، کتابی که در وصف امید باختگی‌ها و دلسردی‌هایی فردی و نیز در توضیح یاس و انحطاطی اجتماعی در پی زوال توهم‌هایی که انگیزه تکان‌های انقلابی بود.


خرید کتاب تربیت احساسات
جستجوی کتاب تربیت احساسات در گودریدز

معرفی کتاب تربیت احساسات از نگاه کاربران
858. Sentimental Education, Gustave Flaubert
تربیت احساسات - گوستاو فلوبر (مرکز)ادبیات فرانسه قرن 19

مشاهده لینک اصلی
هر قدر بیشتر شالوده ی ادم ها را امتحان می کنم، بیشتر متوجه می شوم که از بس می خواهند آزاد باشند خود را بنده می کنند و در نتیجه کوشش های بیهوده ای که برای تامین آزادی به خرج می دهند، آن میزان آزادی را هم که به دست آورده اند ضعیف می کنند
برای اینکه بتوانند در مقابل سیل حوادث مقاومت کنند، برای خود هزاران قید درست می کنند. آن وقت به محض اینکه می خواهند یک قدم بردارند نمی توانند و تعجب هم می کنند که چطور با این همه علاقه، باز نمی توانند


متن بالا دو بند مهم از «امیل» روسو بود. کتابی درباره تعلیم و تربیت که 100 سال پیش از «تربیت احساسات» (تربیت احساساتی) فلوبر چاپ شده و از نظر من قطعا تاثیر زیادی بر این رمان داشته است
از نظر روسو، طبیعت بزرگترین مربی کودک و تمدن بزرگترین دشمن این تربیت است. روسو کودک مورد علاقه خود (امیل) را درمعرض دو نوع عقلانیت میداند: تربیت عقلانی و تربیت به دست عقل. دومی درواقع تربیتی است که عقل محاسبه گر یا عقل ابزاری را بر فرد مسلط میکند، به نحوی که برای رسیدن به اهدافش، عقل را وسیله قرار میدهد، درحالیکه اولی نه تنها تشخیص خوب و بد، بلکه خواست خوب و طرد بد را نیز در بر میگیرد

فردریک، ضدقهرمان اصلی فلوبر، یک ضدامیل است. کسی که از شهرستان به پاریس می رود. در ابتدا مملو از دوستی و وفاداری است. دچار عشق در یک نگاه میشود اما به تدریج آنچنان تمدن پاریس او را اغوا میکند که دوستیِ شهری، عشق شهری و آداب دانی شهری از او شخصیتی دوپاره می سازد. هرچه جلوتر می رویم این دوپاگی نه تنها ترمیم نمیشود، بلکه به چندپارگی تبدیل میشود. فردریک هم نجیب و باوجدان است و هم مراودات و رذالت های شهری را «جالب و بامزه» می یابد

این طرح کلی داستان البته چندان با ریزه کاری های هنرمندانه همراه نیست. با اینکه تربیت احساسات 13 سال پس از «مادام بوواری» نوشته شده اما هنوز به سبک رمانهای کلاسیک فرانسه با شرح پر آب و تاب جزئیات مناظر و طراحی صحنه همراه است ولی به راحتی از جزئیات شخصیتها در بزنگاه های خاص اغماض میکند. البته پایان بندی داستان طراز فلوبر را نشان میدهد. اگر پایان بندی به نحو دیگری بود شاید امتیاز کتاب از این کمتر بود (البته منظورم از پایان بندی کلیشه عاقبت همه شخصیتها نیست که این کتاب هم پی گرفته؛ منظورم عاقبت قهرمان و اطرافیان درجه یک اوست) ر

بک نکته درباره مترجم: بنظر من هر رمان فرانسوی با ترجمه مهدی سحابی، هر رمان روس با ترجمه سروش حبیبی و هر رمان انگلیسی با ترجمه مهدی غبرایی ارزش خواندن دارد

مشاهده لینک اصلی
زنا خداوند به عنوان بر اگر توسط یک مرد در قرن نوزدهم و بیست و یکم متعهد اگر آمر یک زن است، اخم نمی کند. به همین دلیل است که مادام بویاری (1857) بسیاری از جامعه پاریس قرن نوزدهم را خدشه دار کرد. احساساتی در آموزش و پرورش (1869) زنا یک trámite صرف شما باید هر burguà © ها که قیمت دیدار است، و اگر علاوه بر یک عاشق ازدواج TENAA عزیز مجرد (یا بیشتر)، بیشتر غبطه می خوردند مشتاق جوان در جامعه است. بنابراین، FRA © دا © RIC مورو استفاده از قدرت خود جاذبه بین FA © معادن به رشد اجتماعی، و آیا مشکل رهبری یک زندگی دوگانه بر اساس فریب و حیله ونیرنگ فقط ± سیستم عامل برای رسیدن به هدف خود را ندارد. اما بلندپروازی خودبینانه خود مانع او با خوشحالی کامل رابطه خود را با ماری Arnoux از، تنها زن او را دوست دارد. این انتقام است برای خود محفوظ گوستاو فلوبر، که platónico عشق، الایزا شلزینگر، یک \"devastó VIDAA خود\" را به عنوان او © L همان reconoció.Considerada یکی از شاهکارهای بزرگ نوزدهم همراه با جنگ و صلح، آموزش و پرورش احساساتی است یک رمان از تشکیل، قسمت بزرگی از شرح حال € \"FRA © دا © RIC متن گوستاو است و سیگنال ± ORA Arnoux از که از elisaa €\" TA © فنی کامل. فصل اول و آخر بی عیب و نقص است. در ابتدا، گوستاو فلوبر بازگو جلسه در یک navÃo، که به طور اجتنابناپذیری unirá سرنوشت FRA © دا © bachiller RIC ازدواج مورو و Arnoux از. رابطه دوست داشتنی بین FRA © دا © ریک و سیگنال ± ORA Arnoux از خداوند محکوم از شروع: \"را بیشتر او را تماشا، بیشتر شکاف بین ambos Sentaa باز است.\" در آخرین فصل، فلوبر Ãntimos دوباره و دو دوست دوران کودکی، FRA © دا © RIC مورو و چارلز Deslauriers، عبور دلتنگ پاک در سکته مغزی نزاع قدیمی که فاصله آنها می خواهم \"آنها می خواهم هر دو بد بخت [زندگی او]، هر دو کسی که از عشق و از رویای رویای رؤیای قدرت بوده اند ». فلوبر اختصاص یک فصل کامل، اولین قسمت سوم و آخر، شورشهای مردمی که پاریس در فوریه 1848 را فرا گرفت، که رسوب کارگران و بورژوازی abdicación پادشاه لویی فیلیپ و instauración جمهوری دوم. فلوبر هیچ همدردی با سوسیالیست، که از \"cascos داغ\" متهم بود، و خوار میشمرد burguesÃa، طبقه اجتماعی که نسخه pertenecÃa.La از تیم Alianza است یک انگیزه بزرگ: پیش گفتار امضای ترجمه از کار میگل Salabert، interesantÃsimo است یک مطالعه دقیق از کار گوستاو فلوبر در تسلط خود را از فرانسه decimonónica ادبیات روشن است. در یک لیتر © توضیح می دهد، در میان چیزهای دیگر، به همین دلیل © این رمان به شدت با انتقاد، که aducÃa بود که هیچ چیز در آن بیش از زندگی وجود دارد، و این که مردم او را در نظر گرفته کمی بیش از یک کلاهبرداری دریافت شد. به گفته مترجم، «این کار لزوما متوسط ​​بود، از آنجایی که شخصیت های آن بودند. را تکذیب کرد، صحبت کردن در نتیجه، امکان نوشتن یک رمان بزرگ با شخصیت های متوسط، که دقیقا چیزی بود که tenÃan مانوز خود را \". Salabert با آن موافق ... آموزش برتر است، از نقطه نظر estilÃstico به مادام عمومی Bovary.En، یادداشت ضروری برای بافت این کار هستند. میگوئل سالارتر یکی از مترادفترین مترجمان فرانسوی است. با این حال، دچار سردرگمی \"باید\" با یک \"وظیفه Dea در و متحمل اشتباهات مانند\" خیابان vacÃas '' روز siguiente روز '' منحنی از مدیران اجرائی یک \"estatuillas بزرگ\" یک \"به دست آوردن confianzaÂ\" afrancesar علاوه بر روس patronÃmicos (شاهزاده Tzernukoff، به جای Tzernukov) و نام خیابان در شیوه فرانسوی، به عنوان مثال، برای اولین بار تعداد و سپس © ها خیابان. این کتاب است که به خوبی ویرایش، اما اصلاح سردستی: من برخی از حروف سیاه و سفید در  \"belowa بالا\" و \"به منظور cuentasÂ\" AMA © N tipográficos بسیاری از خطاهای دیگر یافت می شود.

مشاهده لینک اصلی
وقتی که من © پنجم فصل سوم به پایان رسید من تا به حال نزدیک کتاب، ایستاده در جدول، و راه رفتن در اطراف خانه تکان هوا مشت ± و یا، لعن فلوبر را بخاطر انجام کاری که او کرد، بی عدالتی نفرت انگیز این شما نیستید بلکه جهان است وضعیت، اگر کسی می خواهد به تصور واضح تر، شامل یک آپارتمان با چهار گربه که در آن من در برابر نویسنده Frenc © ها بیهوده گویی در حالی که پدر و مادرم خواب در اتاق خواب من principal.Sólo که صحنه (آخرین پنج در فصل سوم بخشی) به اندازه کافی برای ایجاد این کتاب است که جایگاه خود را در بین بهترین چیزهایی که خوانده ام، به دست آورد. بقیه عناصر این مشاهدات را تایید می کنند. مهارت روایت است که یک معلم در دفتر، کسی است که که نوشتن می دانستم که یک روند ساخت طولانی که در آن مراقبت های کمی در مورد شهود بزرگ اگر به کمال تسلط ابزار زبان و مشاهده بیمار از روح انسان است. تربیت احساسات یکی از آن ترکیب است که به نظر می رسد منحصرا متعلق به رمان قرن نوزدهم پوشا تمام ذخیره نمی برگشت بازیگران می شوند زمانی که بحث است به مرحله © تیکاس یا سیاست، و حفظ است، بالا از هر چیزی، یک وجدان تلخ حیاتی است که روزنامه های حیاتی را حیاتی می کند. من شخصیت اصلی را در طول رمان به هم ریختم. این اعتراف کند چیزی نمی گویند، اما زمانی که من اعتراف کنم که در دو صفحه آخر من متوقف نفرت او ©، که در بیست پاراگراف گوستاو فلوبر با FRA © دا © آشتی کردم ریک مورو، خب، پس من اعتراف یکی از دو چیز: اولین غرور من پوچ؛ دوم، ظرفیت بسیار زیادی برای سنتز در نویسنده است که موفق به قرار دادن چشم انداز کل شخصیت در نتیجه یک نتیجه گیری جذاب است. زیبایی ساده پایان رمان متوقف می شود به یاد من از پایان ویران کننده دون کیشوت. چرا باید بیشتر بخوابم؟ آموزش احساساتی که رمانی کند خواهد گسترده ای ما را هنگامی که توصیف خصوصیات لباس و آداب و رسوم چشم انداز فعلی، تاخیر در جزئیات را پیدا او به دلیل غیبت تراژدی او، موقعیت های تلخ خود را پیدا خواهد کرد، با یک نمایشنامه اساسی بر اساس اعلامیه های شخصیت های او؛ و موقعیت های جاه طلبی، با فقدان ویران کننده ای از زیور آلات روایت شده است ... این اولین کتابی است که من از گوستاو فلوبر خواندم. من پیدا معابر کل ساده لوحی پر از حساسیت به لمس که به طور ناگهانی قطع شده است را به استعاره راه شما همیشه habrÃan من از طریق تخیل منتقل می شود. اگر این دفتر شعر نیست، کجا باید آن را پیدا کنیم؟ باز هم، آن اولین کتابی که خواندم کلاسیک Frenc © است، و به دنبال © از هم اکنون با entusiasmo.Encontrà © در خواندن چیزی شبیه به امید در شرایط انسانی متضاد ما در غرور ما در مناقصه بهترین ماجراهای ما. از تمام کارها، می دانم که شخصیت دوساردی همیشه همراه من خواهد بود.

مشاهده لینک اصلی
من آخرین خط را مطالعه کردم، کتاب را بسته بودم و با ناراحتی ناگهانی، همانطور که چندین بار دیگر، دستگیر شدم. در عین حال، من راضی هستم، زیرا کتابی را خوانده ام که قابل خواندن نیست، قابل قبول نیست. و از حالا به همه توصیه می کنم آن را بخوانم. این رمان برای من است. کامل، زرق و برق دار در هر صفحه، در هر ردیف. جهان در حدود 500 صفحه محدود شده است. CA € ™ جهان FRA © دا © RIC مورو، یک دانش آموز هجده سال سن که، حدود 1840، او را ترک پاریس به بازگشت به کشور خود بومی، Nogent سور سن و کروز در کنار رود سن زنی که در یک لحظه تبدیل خواهد شد در دیدار grande @ عشق از زندگی خود، مادام Arnoux از، زن از صفحه اول از رمان تا آلا € ™ آخرین اشغال افکار و اندیشه های قهرمان داستان، که، در پایان رمان، یک فرد بزرگسال â € œViaggiò شد. او سودا از steamboats، بیداری سرد زیر چادر را ملاقات نمود، سرگیجه از مناظر و خرابه، € ™ ثانیه تلخی همدردی ناقص. Ritornò. او در جامعه حضور داشت و دوست داشتنی است. اما خاطره های پی در پی از اولین آنها را به او ساخته شده کسل کننده: و پس از آن شدت تمایل، به همان طراوت از احساسات از دست داده بود. حتی جاه طلبی های فکری او نیز از بین رفته بود. سالها گذشت و او متنفر € ™ ثانیه انفعال دلا € ™ € ™ ثانیه € هوش و اینرسی cuore.â با این کلمات فلوبر مبالغ زندگی: UNA وجود € ™ ساخته شده تا از خواسته ها، امیدوار است، پر کردن جوانان و که توسط ایستگاه فرعی قرار می گیرند در طول تجارب متنوع که افراد زندگی، پژمرده و مرگ توهم آشکار و در نهایت حافظه عکسهای همه چیز و خاموش. پس از آن FRA © دا © RIC: یک مردد، بی ثبات و بی منطق، با بسیاری از ایده های زیبا برای سر و بسیاری از کلمات زیبا که این بدون نتیجه باقی می ماند در نه اقدام sentimenti.Così به عنوان دوستان خود، جوان نسل او، آرمان گرا و مردد، که همراه با شخصیت از طریق سال از جنبش های انقلابی تطبیق با وزش باد؛ و همچنین پاریسی بورژوا غنی، که ثروتمند با سلطنت اما، در اولین نفس از ایده های انقلابی، خود را پرتاب بی پروا به جمهوری جدید به تأسیس شده است، تغییر ایده های خود و افکار خود را به عنوان پرچم در باد؛ و همچنین جوانان نگه داشته در خانه های زیبا پرداخت شده توسط دوستداران، که هر روز اعلام œamoreâ € € خود را به یک مرد متفاوت زندگی می کنند، با توجه دلا € دامنه ™ و یا نمی کیف پول. CA € ™ نژاد بشر در ظاهر آن خرده بیشتر، متوسط ​​و بزدل محکوم به شکست است، به عنوان فلوبر با نگاه انتقادی مورد بررسی قرار هرگز رایگان از طنز، که نه تنها با لحظات تغزل بزرگ جایگزین بلکه در تن عاشقانه متناسب، با اثرات مسخره ای، حتی بیشتر نشان می دهد که احساس عشق، که همه ما آن را می خواهیم، ​​چیزی جز یک توهم ساده نیست. و سپس، € ™ ثانیه آموزش احساساتی از شخصیت تنها می تواند فسخ هنگامی که آن آغاز شده است، در یک فاحشه خانه آباد سن خنده دار نوجوان شخصیت اصلی و دوست خود را Deslauriers: â € OEA بهترین چیزی که ما تا به حال یک €.

مشاهده لینک اصلی
این یکی از کتابهای مورد علاقه فرانتس کافکا بود. بزرگسالان بالغ جوان در مورد آشفتگی در پاریس آشفته 1840 می آموزد. مثل وارن زوون پس از خواندن این را خوانده است @ من نیاز به بهداشت برخی احساسات دارم. @

مشاهده لینک اصلی
خیلی بهتر از همیشه. واقعا نمی توانم بله، 500 صفحه طول آن و در مورد یک پسر که زندگی خود را از دست می دهد و فوق العاده خودخواهانه است و هر کس دیگری می داند، حتی بدتر است). و آره، خیلی اتفاق نمی افتد، به خصوص در 200 صفحه اول یا بیشتر. با این حال، کتاب موفق به لعن سوزش می کند. نوشتن دقیق، فرسوده و غیره، همانطور که انتظار می رود، و شاید به همین دلیل است که به راحتی فقط در این جهان از پاریس 1840s غوطه ور است. (من می دانم که این آن را در یک سطح پایه بسیار خوب فروخته است، اما اگر شما در همه پوزیشن های کوچه های باریک از طریق نور شمع پراکنده باشید، زمانی که Montmarte معادن و زمین های کشاورزی بود، من نمی توانم خواندن بهتر را تصور کنم.) و سیاست که به نوعی به نظر من در سال 2011 در آمریکا در سال 2011 به سن 21 سالگی من مربوط می شود. ممکن است بین شخصیت های کتاب، که می خواهند به گناه رادیکالیزه کنند مانند پدر و مادرشان پیش از انقلاب و بچه های بومرهای کودک، همکاری می کردند تلاش جوانانه برای تغییر تنها با ناامیدی ناگهانی ملاقات می شود، اگرچه در اینجا به تصویر کشیده شده به گونه ای دقیق است که هیچ وقت احساس نمی کند @ archetypical @ یا @ thematic، @ درست مثل گوزی که در واقع اتفاق افتاده است. معرفی به پنگوئن من اشاره می کند که این کافکا بود دوست داشتم، و من سرش را دور زدم، چرا که او، از همه مردم، این چیز را دوست داشت و از آنچه که ممکن است از آن متاثر شده است (علاوه بر این شاید زمانی که فردریک به عنوان @ K @ نامگذاری شود). یکی از ایده ها: جاذب بودن، دوباره این احساس است که چیزهایی در مورد این دنیا وجود دارد که ما نمی دانیم، که اسرار آمیز و زیبا هستند، می توانیم از محتوای مادی و مبهم، که اساسا مبهم و ناامید کننده است، ایجاد کنیم. و قبل از اینکه فردریش کمی سخت بود hes not a git's complete (فقط بیشتر گه) در برخورد با رابطه فردریک / آرنو، من فکر می کنم که فلوبر شخصیت ها را فقط با یک همدردی نقاشی می کند. مانند 10٪ همدردی برای 90٪ طنز و سوء ظن. این چیزی است که بیشتر انسان ها شایسته آن هستند.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب تربیت احساسات


 کتاب دایی وانیا
 کتاب قصه های تصویری از زهرالربیع _4
 کتاب قصه های تصویری از حدیقه الحقیقه _ ‏‫۱
 کتاب تروترو همیشه شاگرد اول میشه
 کتاب ترو می خواد تو برفا آب بپاشه به گل ها
 کتاب تروتروی بانمکه خوشحاله روز کودکه