کتاب زن در ریگ روان

اثر کوبو آبه از انتشارات نیلوفر - مترجم: مهدی غبرایی-ادبیات اقتباسی

«زن در ریگ روان» نام رمانی اثر کوبو آبه است که در سال ۱۹۶۲ نوشته‌شده‌است. فیلمی نیز به همین نام با کارگردانی هیروشی تشیگاهارا از این داستان ساخته‌شده‌است. کوبو آبه به وسیلهٔ این رمان و فیلم شهرت جهانی یافت. این رمان اولین اثر وی بود که به انگلیسی ترجمه شد. قبل از دههٔ ۱۹۷۰ این کتاب به بیش از ۲۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده‌بود. این اثر وی یکی از مهم‌ترین رمان‌های ژاپن قبل از جنگ است. این رمان، تجربیات کابوس مانند یک معلم و حشره‌شناس به نام نیکی جامپی را روایت می‌کند که توسط گروهی از افرادی که پایین یک تپه شنی بزرگ زندگی می‌کنند به اسارت گرفته شده‌است.


خرید کتاب زن در ریگ روان
جستجوی کتاب زن در ریگ روان در گودریدز

معرفی کتاب زن در ریگ روان از نگاه کاربران
@زندگی چیزی نیست که آدم بتواند بفهمد@

فضای تلخ و سیاهی داره داستان... اون یک هشتم میلیمتر ساده و پیچیده که تمام کتاب رو پوشونده و هر تکانی که میخورید از سروکولتون پایین میریزه و معنی تمام چیزها رو توی خودش خلاصه کرده واقعا ترسناکه... شن چیزی نیست ولی همه چیزه... شن هرچیزیه توی این زندگی که ما باهاش درگیریم... ازش که غافل بشیم آوار میشه روی سرمون، اگه ازش بخوایم بگذریم میشینه رومون و ذره ذره از بیرون مارو میپوسونه... زندگی همون دهکده شن آلود و زرد و چرکینه... انگار هر تلاشی برای رهایی ازش محکوم به شکسته، تازه اون آخر هم که راه رهایی جلوی پات باز شده دیگه رمقی برات نمیمونه که خودتو رها کنی، انقدر درگیر اون گودال عفن شدی که به خودت میقبولونی (!) که هنوز کارت با این خراب آباد تموم نشده و نمیشه و نمیتونی الان رهاش کنی... شاید بعدا...
سخت گرفتاریم

* یه لنگی تو ترجمه داشت انگار
** یه مقدار مشکل داشتم با تصور کردن فضای دهکده! (شاید با دیدن فیلمش رفع بشه)

مشاهده لینک اصلی
زن در ریگ روان اثر عمیقی است. یک دست است و این یک دست بودن در فرم و محتوا کار را بسیار قوی کرده. از جنبه های فنی و نوشتن که بگذریم، محتوای اگزیستانسیالیستی کار بدون افت، بدون اینکه به داستان بودن کار لطمه بزند راه خودش را می رود و برای خواننده @ساده نگر@ داستان را فدای محتوا نمی کند.
کتاب سه بخش دارد. سه بخش که اگر بهتر نگاه کنیم متناظر تز، آنتی تز و سنتز هستند. تز امید و رهایی از بیهودگی، آنتی تز سیزیف و سنتز زندگی.

مشاهده لینک اصلی
شن و ماسه شن و ماسه در این رمان چنان سرکوب، تهاجمی و همه جا هست که پس از اتمام کتاب، احساس کردم که نیاز به دوش دارم. شاید دو @ کلمات آن توسط شن و ماسه جذب شد و با باد، و هیچ راهی برای دانستن اینکه چقدر به آنها رسیدن وجود دارد. @ این کتاب بر اساس یکی از فیلم های مورد علاقه من ژاپنی است، و داستان آن بسیار غیر عادی است، من می خواستم ببینید که چگونه آن را به عنوان یک رمان کار کرد. این داستان مردی است که پس از سفر به خود خودش برای مطالعه برخی از اشکالات در یک شهر ساحلی جدا شده، ناپدید شده و پس از مرگ، مرد و پسران خود را در پایین یک گودال شن و ماسه یافت. این رمان جزئیات را به این مرد در پایین این سوراخ می اندازد. @ تمام سطح بدن او با کت ماسه ای پوشیده شده بود، که جزئیات را مخفی کرد و خطوط زنانه را به ارمغان آورد. او به عنوان مجسمه ای با شن و ماسه شناخته شده به نظر می رسید. داستان کاملا منحصر به فرد، غم انگیز و فکری است. آن را پر از تم های سیزیم، و (به عنوان یکی دیگر از بررسی کننده آن را قرار داده) آن را بر روی فرسایش بسیاری از چیزهای مختلف تمرکز: نه تنها زمین بلکه پوشیدن از مرزها و همچنین پوشیدن از عقل. جنبه های سبک نوشتن هرچند که منحصر به فرد نبود، بلکه از روایت برای صفحات متعدد به عنوان شخصیت اصلی در بسیاری از موضوعات مطرح می شد. به این دلیل، احتمالا شبیه سه یا سه ستاره است، اما من همیشه با ستاره هایم خیلی خوشحالم. ارزش آن را بخوانید زیرا این داستان جذاب واقعا اصلی است. @ در حالی که او بر اثر شن های جریان شناخته می شود، او از زمان به زمان با توهم هایی که در آن او خود را با جریان حرکت کرد، گرفتار شد. @

مشاهده لینک اصلی
رمان فرسایش - فرسایش حل و فصل، فرسایش اخلاق، فرسایش عقل. فوق العاده سورئال

مشاهده لینک اصلی
KÅ bÅ Abes زن در تپه ها نه تنها معروف ترین رمان است، بلکه کلاسی از ادبیات ادبیات پس از جنگ ژاپن و ادبیات وجودی به طور کلی است. داوران مقادیر Abe را با سارتر و کامو مقایسه کردند. سالهاست که از زمان خواندن هر دو به عنوان خوانده شده، بنابراین من بهترین کار را برای قضاوت در مورد کتاب بر اساس شایستگی خود دارم. در سطح، زن در دونه ها یک داستان فریبنده ساده است. شخصیت اصلی، نیکی جومپی، یک عنکبوت آماتور است که در جستوجوی حشرات نادر به یک منطقه دور از ژاپن سفر می کند. جومپی می خواهد یکی از گونه های جدید را پیدا کند که نامش را به عنوان کشف خود می نامد. جست وجوی او او را از طریق شهرها و روستاها به سمت ساحل هدایت می کند، و در نهایت در روستای میان تپه ها، یک روستای کوچک و دور افتاده است که عمدتا توسط جهان خارج فراموش شده است. درک می کند که او آخرین خانه اتوبوس را از دست داده است، جومپی متوجه است که او باید شب را در روستا صرف کند؛ هیچ هتل ای وجود ندارد و تنها خانه با یک تخت خالی یک کلبه کوچک در پایین یک گودال است که در آن یک زن تنها قرار دارد که دائما برای جلوگیری از زنده ماندن در معرض شن و ماسه قرار دارد. جیپای بدون هیچ گزینه دیگری، از نردبان طناب و خواب می رود؛ هنگامی که او از خواب بیدار می شود، متوجه می شود که نردبان رفته است. تلاش های او برای بالا رفتن از گودال بی فایده است، و زن به او می گوید که هیچ کس موفق به گریختن از گودال نمی شود؛ جیمپه با وحشتی که روستائیان را به عنوان دستیار او به دام افتاده است، متوجه می شود که آنها قصد ندارند او را بیرون بکشند. در رمان آبز، شن و ماسه در همه جا است - آن همواره بر همه چیز غلبه می کند و تهدیدی جدی برای ایمنی است کل حل و فصل. با این حال زمانی که آن را دور زد، هرگز آن را برداشته، و تنها بیشتر از آن به سمت پایین می افتد. شن و ماسه هرگز خواب و استراحت نمی کند، هر زمان که روح و روان خود را در آغوش می گیرد، روح و روان را تحت پوشش قرار می دهد. موضوع فرسایش چشمگیر است - فرسایش فیزیکی تپه های شن و تهدیدی که به روستا مربوط می شود، اما همچنین فرسایش استعاری: شن و ماسه آن را به مدت طولانی تحت پوشش قرار داده است که ظاهرا تمام هویت وی را فرسوده کرده است، چرا که به نظر نمی رسد یکی دیگر از زندگی و یا حتی قادر به تصور یک. به نظر می رسد که او کاملا از شن و ماسه بیرون می آید و چشم انداز زندگی را خارج از گودال مطلوب خود نمی بیند: حتی اگر کار او سخت باشد، به اندازه ای که پادشاهان روستاییان غذا و آب آن را تامین می کنند، نسبتا پاداش داده می شود. او نه خوشحال است و نه ناراضی است - بر خلاف جومپی این تنها زندگی است که او می داند، و او به سادگی آن را پذیرفته است. KÅ bÅ Abe عضو حزب کمونیست ژاپن بوده است، اما پس از بازدید از اروپای شرقی و تلاش برای ترک پس از حمله شوروی به مجارستان، ناامید شد. درخواست او رد شد و او در نهایت از حزب در سال 1962 اخراج شد - سالی که \"زن در دونه ها\" منتشر شد - و آن را دشوار برای دیدن رمان ابئن به عنوان یک مقایسه بالقوه برای رژیم های کمونیستی که او از دست داده است. در رمان، روستاییان به طور کامل امیدها، برنامه ها و رویاهای شخصی زنان را نادیده می گیرند، که به هیچ وجه به شخصیت او توجه نمی کنند و تنها به سهم خود در روستا اهمیت می دهند. شن و ماسه مانند یک رژیم سرکوبگر است - که زن را کاملا از همه طرف دور می کند، همه ی امیدها و آرزوهایش را که او ممکن است داشته باشد داشته باشد. نیکی جومپی نیز یک شخصیت جالب است و عناصر شخصیت او او را کاملا با همدردی نمی یابند: می توان به سیسیفوس اسطوره ای محکوم کرد که برای همیشه یک وظیفه بی پایان را تکرار می کند. اما ادعا می کند که شخصیت او بیشتر است: (مشاهده اسپویلر) [عمدتا، جومپی سفر خود را برای یافتن یک حشره منحصر به فرد که به هیچ وجه با کنجکاوی خالقی علمی انگیزه نمی گیرد، آغاز می کند: او می خواهد که این حشره به نام خودش نامگذاری شود، خود ارزش، بلکه علائم غرور است. اگرچه او در ابتدا در برابر حبس خود شورش می کرد، او در نهایت خود را به آرامش در محیط اطراف خود می رساند؛ او فرصتی برای ترک دارد اما نمی تواند آن را بپذیرد. او منبع آب جدیدی را کشف کرده است و تصمیم می گیرد روی آن تمرکز کند - ماندن در گودال، جایی که او می تواند به آن اعتبار بدهد و از مخاطبش زن را مورد تحسین قرار دهد. (پنهان کردن اسپویلر)]. اگرچه ما می توانیم پایان را از دور دور ببینیم، اما این کتاب مطمئنا ارزش خواندن دارد - اگر فقط برای فضای کابوسفوبی ابوس و توصیف دقیق آن از تلاش مردانه برای فرار باشد. خیلی بهتر از موراکامی و رحمان خیلی کوتاه تر! این نیز به یک فیلم کلاسیک ژاپنی ساخته شده است که اکنون Id نشان می دهد.

مشاهده لینک اصلی
در طی یک هفته از دیدن فیلم، من از اینکه چقدر نزدیک به یکدیگر هستند شگفت زده می شوم. به هر حال، کل داستان های رمان ها دو ساعته به فیلم های فشرده وارد می شود، با تنها نادیده گرفتن درون گرایی های شخصیت های اصلی به طبیعت شن و ماسه و جنس. بعضی از آنها در واقع واقعا شگفت انگیز هستند - متافیزیک شن و ماسه و سپس منشا سیاست های جنسی سست نشده، که من بیش از دو بار خواندن آن را داشتم، اما هنوز دلمشغولی شده است، به دلایلی که ممکن است در واقع با برخی از تصمیمات ترجمه چندگانه باشد. کدام عجیب نیست که یک مسئله در عمل واقعی است، که همه آن کاملا روشن و مؤثر است. در هر صورت، تعارضات فلسفی در رمان شاید در فيلم با فواصل ماسه های دقیق مشاهده شده جایگزین شود: جریان، دمیدن، روان شدن. و این کار فقط خوب است. فیلم مورد علاقه در حال حاضر - گرفتن، رویا مانند، ناآرام، غم انگیز، فوق العاده شات و مرتب شده است. پس چرا کتاب، دقیقا؟ به نظر من، خیلی دوست داشتم، هر چند نه به اندازه ایبس رابین ملاقات، که وحشتناک و عمیقا عجیب و غریب است. اما در حالی که این فیلم یک فاصله مشخصی داشت که همدردی عادلانه را برای هر دو شخصیت اصلی داشت، که واقعا به طور مساوی با موقعیتشان به دام افتاده بودند، هر چند به طرق مختلف - در حالی که فیلم به نوعی توازنی میانجامد، کتاب بیشتر به طور مستقیم نشان دهنده سمت انسان است . در هر دو مورد، شخصیت اصلی، اما در اینجا، قطعا در دیدگاه خود، درست یا غلط، که زنان را به عنوان اجتناب ناپذیر به عنوان آنتاگونیست از بین می برد، بیشتر به دام افتاده بود. به دلیل نوع کلاه خواننده من، هنوز هم متوجه شدم که در مورد زندگی او فراتر از ملاحظات شخصیت های اصلی، اما رمان جنبه سیاسی سیاستگذاری کمی اندکی باز و مبهم است. هر چند، این کتاب خوب است و من نیاز به ادامه خواندن آبه، اما این فیلم زیبا است. کدام یک شناسه Ordering اغلب به اشتراک نیست، اما در اینجا به نظر می رسد مورد.

مشاهده لینک اصلی
این فقط یکی از بهترین کتابهایی بود که تا به امروز خوانده ام. zamandä بلند ± R öZlem ã§ektiäÿ من su㧠و مجازات @ @ @ @ satran㧠و حتیMont kitaptä سطح ± @ تعداد کریستو. من بسیار خوشحال شدم که در حین خواندن حقیقت بسیار لذت بردم. (view spoiler) [یک مرد وجود دارد. یک جمع کننده حباب. قله به لبه ساحل می رود تا یک درخشان کوچک از آب به نام غربال پیدا کند. و این Peay kã¶y در ببر تا شب هنگام sineäÿ اطراف kã¶ylã¼ ã¼stã¼ من از ویندوز ایکس پی ± پیاده روی خسته و شب به geã§ir شب لازم به ذکر است یک مکان در سگ ± ضعیف kenarä istiyor.kã¶y kã¶y دریا، دریا kenarä ± به رغم ± نمی na na به ماه عسل kã§ä ± ± ± ± ک لا لاما و حتی باعث می شود öNeml با ویژگی های ببر شن و ماسه ± ± N که unuttuäÿ kã¶y allahä ± نیست. ماسه زیادی در زندگی پوشیده شده است. تنها انگیزه این بچه هاست. کل خانواده زندگی خود را در شن و ماسه حمل می کند. او او را می بیند و او را می بیند. گور همیشه در گور تنظیم شده است. غم و اندوه شما در کوه ها با شن و ماسه زندگی می کنند. و آنها هرگز این بخش را ترک نمی کنند، که اساسا غیرممکن است که با آن زندگی کنیم. آنها یک زن در سی سالگی قرار دادند که به جای ما در زمین زندگی می کنند و تنها در یک مکان شنی زندگی می کنند. در واقع این یک عمل خراشنده مرد است. à ‡ خوب KA ± ± Y SE در حالی که ما ویندوز XP çUkur درک در شن و ماسه که او Ã§Ä kmanä ± ± ± yok.ada خانه من است زندانیان به ندرت هر NDA آلن ± ± ± آیا درک نار ± ± yor برای. و مطمئن هستم کتاب در حال آمدن است. این مرد در حال تلاش برای کشف همه چیز است. همه چیز را که به ذهن می آید محاکمه می شود. در پایان ... (مخفی کردن اسپویلر)] ادبیات در خط است. من آنالوگ ها و توصیف های آنها را نادیده گرفتم. بایندر بیع الدامی داستان و داستان در حال حاضر موضوع هوش است. چگونه متوجه شدید که چگونه این کار را انجام دهید. شکستن خط هر مردی به تمام زندگی اش گفت. استعاره ها استعاره هستند. کتاب های زیادی وجود دارد. من باید کتاب را به آرامی بخوانم. در واقع، من فقط چند کتاب در زندگی (به عنوان مثال Chattering @)، در شن و ماسه اشاره می کنم؛ من باید آن را دوباره بخوانم. من حتی باید آن را گاه به گاه در طول زندگی خوانده است.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب زن در ریگ روان


 کتاب تروترو عکس می گیره سرش رو برعکس می گیره
 کتاب تروتروی با نمک تولدت مبارک
 کتاب تروترو کوچولو می خواد بره به اردو
 کتاب تروترو با گل ها هدیه می دن به نانا
 کتاب تروترو گل درست کن برای نانا پست کن
 کتاب تروترو می خنده نانا شده پرنده