کتاب مرحوم ماتیا پاسکال

اثر لوئیجی پیراندلو از انتشارات امیرکبیر - مترجم: بهمن محصص-ادبیات اقتباسی

«از چيزهاي نادر و شايد تنها چيزي که به آن اطمينان داشتم، اين بود که اسمم ماتيا پاسکال بود. من هم آن‌ را به‌کار مي‌بردم. هرگاه کسي به سرش مي‌زد که براي مشورت يا پرسشي نزدم بيايد، خودم را جمع‌وجور مي‌کردم، چشمم را مي‌بستم و جواب مي‌دادم:
«من ماتيا پاسکال هستم.»
«متشکرم، عزيزم. مي‌دانم.»
«به‌ نظرت خيلي کم است؟»
راستش را بخواهيد، حتي به‌نظر خودم هم اين چيز زيادي نبود. ولي در آن زمان هنوز نمي‌دانستم که حتي ندانستن همين هم چه معنايي دارد؛ به اين معني که نتوانم مانند گذشته‌ها، به‌موقعش، بگويم:
«من ماتيا پاسکال هستم.»
مقدمه کتاب «مرحوم ماتيا پاسکال» نوشته لويجي پيراندلو با اين عبارات آغاز مي‌شود. پيراندلو نويسنده ايتاليايي تا بعد از جنگ جهاني اول در کارش ناشناخته بود و بعدها نمايشنامه‌اي از او با نام «شش کاراکتر در جستجوي يک نويسنده» شهرتي ناگهاني برايش به همراه آورد.
پيراندلو از خانواده‌اي ثروتمند بود که در يک منطقه رشد نيافته و خشن زندگي مي‌کردند. جايي که هر کسي مجبور بود خودش از حقوقش دفاع کند. بنابراين، او خيلي زود تحت تاثير بي عدالتي و ستم موجود بين مردم قرار گرفت. پيراندلو زندگي آساني نداشت. علاوه بر سختي هايي که از ورشکستگي پدرش در تجارت برايشان ايجاد شد، موضوع ديگر اختلال رواني زنش بود که پيراندلو در خانه از او مراقبت مي‌کرد.
پيراندلو با توجه به علاقه‌اي که نسبت به درونيات افراد داشت، شخصيت نقش‌هاي داستاني‌اش را بيشتر با قرار دادن آن‌ها در موقعيت‌هاي خيالي کاوش مي‌کرد تا شرايط واقعي. امروزه پيراندلو به عنوان يکي از تاثيرگذارترين نمايشنامه‌نويسان قرن بيستم شناخته مي‌شود.


خرید کتاب مرحوم ماتیا پاسکال
جستجوی کتاب مرحوم ماتیا پاسکال در گودریدز

معرفی کتاب مرحوم ماتیا پاسکال از نگاه کاربران
تجربه ي جالبي بود. مرحوم شدن!


@اغلب پيش آمد كه در قلب شب بيدار شوم و در تاريكي و سكوت از كارهايي كه ناآگاهانه در روز انجام داده ام متعجب و ناراحت شوم و از خود بپرسم آيا در اعمالمان رنگها و اشيا و صداهايي كه احاطه مان كرده اند، دخالتي دارند؟@

مشاهده لینک اصلی
مرحوم متیا پاسکال یک رمان از پیرآندللوست که برای صحنه هم تنظیم شده. متیا پاسکال در می یابد جوانی اش بی هیچ نتیجه، در کارهای بیهوده و ازدواجی مصیبت بار، هدر رفته است و حتی زنی را که دوست می داشت، و ثروتش را از او دزدیده اند. همسر و مادر همسرش پیوسته او را سرزنش می کنند، و دختران دو قلویش از سوی مادر طرد می شوند، و بالاخره مرگی نا بهنگام سراغ او آمده و او را از مادر عزیزش جدا کرده و... متیا تصمیم می گیرد به @مونت کارلو@ فرار کند، جایی که با خوش شانسی بزرگی، ثروتی بهم می زند. در بازگشت به خانه، در نهایت تعجب در روزنامه می خواند که زن و مادرزنش جسد ناشناسی را بجای او شناسایی کرده اند، و حالا او مرده است. این اتفاق را به فال نیک می گیرد تا با زندگی گذشته وداع کند و همه چیز را از سر نو آغاز کند. ابتدا سفری به دور اروپا و در انتها با هویتی تازه، ساکن رم می شود. روزگارش بشکل ستایش برانگیزی متحول می شود تا این که مصیبتی از راه می رسد، و مصیبتی دیگر و... تا ان که متیا فکر می کند ادامه ی این وضع سبب می شود تا کسانی را که دوست دارد، گرفتار مصیبت کند. آنچه او خوشبختی می نامید، حتی آزادی که تصور می کرد به دست آورده، در حقیقت ناشی از یک دروغ است. متیا تصمیم می گیرد یک مرگ تقلبی برای خود بسازد و به زندگی گذشته بازگردد. اما شهر زادگاه و خانواده و آشنایان، همه با مرگ او انس گرفته اند، همسرش دوباره ازدواج کرده. پس متیا پاسکال دوبار مرده، و هنوز زنده، موجودی ست بیرون از جامعه، چرا که در مقابل آنچه بر او تحمیل شده، مقاومت کرده است. @مرحوم ماتیا پاسگال@ توسط بهمن محصص ترجمه شده و در 1348 توسط کتاب های جیبی منتشر شده است.

مشاهده لینک اصلی
ترانه سرا ± N 1904 هم ± LA ± N نفوذ قانونی yazdä روزنامه اخبار ± آیا ± در این Romana در ± ± نار N ویندوز XP، 1924 یا ± LA ± n در yazdä ± آیا ±bir هزار hiã§bir از @ آدلی ± kitabä ± نار آهنگ های N برای مشاهده بسیار راحت هستند. هر دو kitabä ± مشکل مشترک هویت، kararakt و yaåÿamä اجتماعی ± N غم انگیز وتفریحی ± taraflarä اما öZellikl به INSANA ± N benliäÿ موجود هویت قلم زن ± nda.yazarä ± طرح اجتماعی و حقوقی در این زمینه در dokundurmalarä نازک ± مکان در ماهیت درایوهای لذت tebessã¼m اما ترانه سرا ± N ± افراد kitabä درد و رنج و dã¼åÿã¼nce öZetle واقع در پایان ماه در صنعت مخفی sã¶z RA ± ± M @ saã§malä من yaåÿa کلارا ± ± N INANDA RTA ± ± ± RA gã¶rã¼n لازم نیست، زیرا در آنها انجام می دهند بر خلاف استقامت که باید یادآوری شود، همانطور که واقعیت هنر است. سپس وقتی به آن فکر می کنند، شگفت انگیز است. این می تواند یک رویداد صرفه جویی در زندگی، یک اثر هنری، یک اثر هنری باشد که نمی تواند منبع حقیقت باشد. بنابراین، احمقانه است که یک اثر هنری را پرورش دهیم و از زندگی به نام باور نکردنی انتقاد کنیم. نام هنر بله اما زندگی نام نیست

مشاهده لینک اصلی
لذت بخش، اگر نه استثنائی Pirandello شوخ و \u0026 amp؛ جالب و حیرت انگیز است و حتی زمانی که کتاب به بخش های فلسفی تیزهوشترش تبدیل می شود، هنوز لذت بخش است. به گفته او، آن تاریخ - نه در محتوا، لزوما، بلکه در انگیزه - اما نه خیلی بد است که به طور کامل از تجربه خواندن از بین می رود. مدیتیشن تار اما سرگرم کننده در مورد هویت و آمپر؛ ایمان / کامل بودن - و به ارزش آن، عمدتا.

مشاهده لینک اصلی
@ چون ما نمی توانیم زندگی را درک کنیم، اگر ما به نوعی مرگ را توضیح دهیم. انگیزه، جهت اقدامات ما، موضوع ما را از پیچ و خم خارج می کند، سمیرور عزیز، عزیزم، نور باید از فراتر از مرگ باشد. @ (صفحه 122) Seandainya kamu diberi kesempatan kedua untuk menjalani hidup dari awal، akankah کومه برسیا تیداک؟ خب ... خانم کلا گینی: سانداینایا کومه تریتک دالام را می گذراند، کتک زدن، پانا مارتائو یانگ رز، دون بارهادام کوندیسی نایاریس بنگارت. Lalu saat pulang dari bermain جودی دی مونت کارلو، kamu liat pengumuman di koran telah ditemukan sebuah jenazah yang dikira adalah dirimu. دی کنتونگمووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو: به نظر می رسد که یانگ وان ماندانگ هیدو یانگ بارو؟ سایا sih mungkin kepikiran gitu. Nggak tahu juga sih، secara saya belum pernah mengalami kondisi di atas، tapi favourite memang tampak pilihan yang lebih mudah sih.yang pasti، ایتولاه یانگ dilakukan Mattia پاسکال. Sevaktu mengetahui kalo dia sudah dianggap meninggal، Mattia malah kegirangan dan merasa (akhirnya) dia mendapat kebebasan. Setelah membuat identitus palsu، dengan serunya di berkeliling Eropa، lalu memutuskan procedap di Roma. دی سانا دی برکینالان dengan banyak orang baru dan bahkan jatuh cinta لاجی. Mattia begitu cinta pada gadis barunya sampai dia berpikir untuk membeli rumah di Roma dan mulai procedap.Masalahnya، dia adalah pria dengan identitas palsu. دیا گک پانینا سارات رزمی یانگ دیوتوخان untuk membeli rumah. بانک اطلاعاتی حسابداری، حسابداری، حسابداری، حسابداری، حسابداری، حسابداری، حسابداری و حسابرسی. Dan segera Mattia menyadari kalo kebebasan yang selama ini didapatnya hanyalah kebebasan semu.Lalu apa yang sebaiknya Mattia lakukan؟ برتا کانکا؟ Atau memalsukan chemation (lagi) dan mulai hidup baru (lagi)؟ Atau malah kembali ke koidupan lama؟ Kalo di memalsukan kematian lagi، kapan masalahnya selesai؟ Kalo di mau kembali ke keidupan lama، emangnya segampang itu buat balik؟ Keluarganya sudah در دیگن دونگ کپرجیان حرکت می کند. او نمیتواند جایی را که ترک کرده است انتخاب کند. بنابراین ... چه کاری باید انجام دهید؟ سایا سادا مامباکا beberapa karya Pirandello dan sepertinya topik tentang esistensi diri adalah topik favorit beliau.Di novelnya ini، Pirandello gak menegaskan pilihan mana yang sebaiknya diambil. دایان hanya menunjukkan sosekuensi setiap pilihan tersebut dan membiarkan pembaca yang menilai apakah pilihan tersebut tepat.Mengenai رمان ini، walopun tokoh متیا پاسکال itu sebenarnya ngeselin dan terkesan tidak bertanggung jawab، tapi sia bisa bersimpati sama di. همانطور که گفتم، او نمی تواند او را برای تصمیم گیری سرزنش کند. گاهی اوقات در گذشته (reeeeeeeaaaalllllyyyyy واقعا گاهی اوقات)، من مایل به حرکت به کهکشان دیگری و شروع همه چیز را از ابتدا. Jelas saya gak bisa melakukan itu. یانگ بسا سایا lakukan hanyalah menyelesaikan ato berkompromi dengan apapun kondisi saat ini. Tapi toh saja gak bisa menghilangkan pertanyaan macam @ apa-jadinya-kalo-gw-bisa-pindah-planet-lain-ya @ .Melalui Mattia، Pirandello menjawab pertanyaan saya. Pirandello melihat konsekuensi dari berganti identitas yang tidak pernah sia bayangkan sebelumnya. Dan sejak membaca buku ini، saya menghapus keinginan konyol itu. من ترجیح می دهم در این نوع زندگی باقی بمانم. در صورت تمایل می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید. Belum lagi ditambah dengan طنز تاریکی dan sinisme Mattia Pascal yang diselipkan Pirandello di berbagai baci buku ini. @ هوا کشور مطمئنا همسر من خوب است. شايد بعضی از درختان برگ های خود را در مواجهه با او از دست می دهند و پرندگان ساکت می شوند؛ من فقط امیدوارم که بهار خشک نشود @ (صفحه 70)\nPirandello Juga mengungkit Soul Absolute Absolute Freedom. seperti yang another tahu، sudah lama ada perdebatan apakah freedom absolute freedom itu benaran ada ato nggak. آزادی مطلق آزادی کامل بهمن بهمنی masih diperdebatkan. Beberapa beranggapan بوهوا آزادی مطلق itu sama dengan اساسی آزادی یانگ ada di pidato رئیس جمهور روزولت، yaitu @ آزادی از ترس، آزادی از خواسته، آزادی بیان، dan آزادی پرستش @. آزادی مطلق آزادی و آزادی انتخاب و آزادی انتخاب و عمل بر روی آن به طور کامل از ورود، کنترل و یا در غیر اینصورت از نیروهای خارجی مانند جامعه، مردم و غیره تحت تاثیر قرار می گیرد. تضمین مطلق آزادی مطلق را تعریف می کند و سپس غیر قابل دستیابی است. آزادي مطلق: حقيقت نهايي ما حق و قدرت است كه تصميم بگيرد كه چه كسي يا چه چيزي خارج از خود ما بر ما تأثير خواهد گذاشت. »Saya tidak akan memulai diskusi mengenai absolute freedom di sini، pun memaparkan pendapat saya tentang itu. اما مطمئنا، ماتیا پاسکال بعدا، نظر لوئیجی پیراندلوز به آزادی مطلق است. نظر شما چیست؟ آه ... این چیزی است که شما باید خودتان را پیدا کنید :) اما در یک نقطه خاص، متوجه هستیم که تمام زندگی است. .

مشاهده لینک اصلی
این یک کنجکاو جالب با شپار لی است، نوشته شده توسط خود، که من کمی از آن را بخوانم. در Sheppard لی یک مرد از بدهی ها و یک زندگی معمولی ناراضی و بی معنی از طریق جادو فرار می کند. بدین ترتیب، در حادثه ی مرگ، می بیند که می تواند جادویی در جایی که بدن دیگری دارد، داشته باشد. با این حال، او شخصیت و شرایط زندگی مرد مرده را می گیرد، که در آن زمان برای هر دنباله ای از بدن که سازگار می شود، غیر قابل تحمل می شود. ماتیا پاسکال، در مقابل، نمی میرد، اما زمانی که همسرش و مادر مادرش هری رادین شخص دیگری را به عنوان شخص او شناسایی می کند. Mattia چند روز پیش فرار کرده و شناسایی اشتباه را به عنوان یک خدانشناس معرفی می کند؛ پاسکال بدهی های خود را نیز خراب می کند و همچنین یک زندگی خانوادگی بدبختانه. اما او به طور ناگهانی فاقد هویت در وضعیت نابودی او می ماند. هر دو او و شپرد لی اجتناب از هر گونه آموزش جدی و یا آموزش، و آنها هیچ منابع داخلی برای حمایت از آنها زمانی که ناراحتی و خستگی اعتصاب. هر دو سرزمین های ارثی خود را به مدیران کسب و کارهای غریب از دست داده اند و به همین ترتیب، آقایان هیچ راهی برای به دست آوردن زندگی ندارند. پیاردلو اصالت را مورد بررسی قرار می دهد، از اینکه چقدر هویت ما به تعریف خارجی بستگی دارد: میراث، روابط، موقعیت، قانون. اکنون یک رویکرد خلاقانه برای یک رمان نیست، اما در سال 1904 این کار باید یک کار غیر معمول باشد. Mattia سعی می کند برای مدتی بدون هیچ گونه خانه و یا روابط زندگی کند، و سپس به تدریج در مجموعه ای جدید از روابط است که او نمی تواند در حالت نامعلوم، غیر قابل تشخیص (قانونی) خود را حفظ کند. او هر دو از دیگران استفاده می کند و از مزایای آن استفاده می کند بدون اینکه مسئولیت و مسئولیت پذیری را به رسمیت بشناسد. نقل قول بعدی در چارچوب دیگر خواسته های دوران جنگ جهانی دوم جالب است: \"این احساس در مورد زندگی، برای سینور آنسلمو دقیقا همانند یک فانوس بود که باعث می شود ما خودمان را در سراسر جهان پراکنده کنیم و باعث شود که ما خوب و بد باشیم؛ یک فانوس که دایره نور بیشتری را در اطراف ما پرتاب می کند، فراتر از آن سایه خالی، سایه ترسناکی است که اگر فانوس در ما روشن نبود، اما ما باید متاسفانه به عنوان واقعی باشد تا زمانی که فانوس در داخل ما نفوذ کند. وقتی که در انتها از آن بیرون می آید، شب یلدا بعد از ظهر غم انگیز توهم ما را خوش آمد می گوید، یا به جای رحمت بودن بودن، که تنها فرمول های بیهوده استدلال ما را از بین می برد. در هر دوره، در واقع یک توافق خاص درباره احساسات، تمایل به ایجاد خود در میان مردان دارد، که برای این فانوس هایی که از طریق اصطلاحات انتزاعی بیان می شوند نور و رنگ می دهد: حقیقت، فضیلت، زیبایی، افتخار و غیره. مثلا شما فکر می کنید که فانوس فطرت بشری قرمز است؟ فضیلت مسیحی باید بنفش، رنگ افسرده باشد. نور یک ایده مشترک توسط یک احساس جمعی تغذیه می شود؛ اگر، با این حال، این احساس متوقف می شود به طور کلی، فانوس انتزاعی ایستاده است، اما شعله ای از این ایده crackles، flickers و dips، که معمولا در تمام دوره های به اصطلاح انتقال اتفاق می افتد. سپس دوره های تاریخی وجود دارد، و نه کاملا نادر، زمانی که باران افتخار باد به طور ناگهانی تمام فانوس را خاموش می کند. شگفت آور! در تاریکی غیر منتظره حس فریبندهای در میان فانوس های کوچکتر وجود دارد: بعضی از آنها به سمت پایین حرکت می کنند، بعضی از آنها به سمت پایین حرکت می کنند، بعضی از آنها به عقب می روند، بعضی ها بی حرکت هستند؛ هیچ کس دیگر راه را نمی داند: آنها به یکدیگر می اندیشند، شاید گروهی را برای مدت 10 یا 20 سال تشکیل دهند، اما نمی توانند به توافق برسند و به پراکنده شدن در حالت سردرگمی و ترس و خشم، مانند مورچه ها می توانند ورودی به مورچه را پیدا کنند، زمانی که برخی از کودکان بی رحمانه آن را فقط برای سرگرمی مسدود کرده اند. من فکر می کنم، SIGNOR MEIS، که ما در همان زمان در همان لحظه ای هستیم. این بسیار تاریک و گیج کننده است. تمام فانوس های بزرگ از بین رفته اند. چه کسی باید به ما برگردد؟ آیا باید به عقب برگردیم؟ آیا ما باید به فانوس های باقی مانده بازگردیم که مردمی که اکنون مرده اند کشته شده اند بر روی مقبره هایشان سوزانده اند؟ نور ضعیف اما پایدار این فانوس های کوچک (از جمله: فانوس های مردانی که روغن فانوس خود را از کلیسا دریافت می کنند) در بسیاری از ما غم و اندوه دردناک بیدار می شود؛ در حالی که برخی دیگر، که فکر می کنند آنها مسلح هستند، مانند بسیاری از ژوپیتر ها، با رعد و برق تند و تیز علم و که در عوض فانوس های کوچک، مشعل برق قهرمانانه حمل، احساس نفرت و pityâ € |.

مشاهده لینک اصلی
به \u0026 lt؛ \u0026 gt؛ به مرحوم ماتیا پاسکال یک رمان مشهور لوییجی پیراندلو که برای اولین بار به شکل سریال درNuova @ گلچین مجله در سال 1904 ظاهر شد و در حجم در همان سال منتشر شده است. این اولین موفقیت بزرگ پیراندلو بود، و سه بار برای سینما، چندین بار برای تئاتر و کنجکاوی کوچک حتی از کمیک دیلن سگ اقتباس شده است، تحت عنوانLUomo چه سرگیجه @ که رمان پیراندلو در کلید است وحشت: آن است که از یک مرد است که حافظه خود را از دست داده، متی پاسکال خاص، که برای مقابله با نیمه تاریک خود، که نام آدریان Mehis است گفت. این یکی از رمان برای اولین بار توسط لوییجی پیراندلو، که در آن dellassurdo طعم و مزه و عوارض مقدمه دراماتیک به تولید بزرگ تئاتر که در اطراف موفقیت 1911.Romanzo شروع خواهد شد، تقریبا بلافاصله به تمام زبان های اروپایی ترجمه شد و با توجه به نوشتن برخی از منتقدان ispirò است جسد زنده راوی Tolstoj.Il از داستان همان پاسکال که شخصا به یاد داشته باشید رویدادهای گذشته، و سوم شخص از محیط و شخصیت را توصیف میکند. مکان ها و زمان ها بسیار مشخص نیست، چرا که داستان یک فریبنده بزرگ است. دوره است ماهیهای پایان دلا € ™ قرون نوزدهم و بیستم اولیه (دوره ای که در آن زندگی می کردند پیراندلو)، حتی اگر این رمان فوق العاده فعلی است. داستان به مدت زمان مشخص و دقیقی ندارند هر چند می توان گفت این است که یک دوره از سال دو و نیم است که در آن طول می کشد محل برجسته از رمان storia.Il داستان ماتیا پاسکال، که در یک روستای کوچک لیگوریان که sposatosi زندگی می کند وجود دارد، او خودش را پیدا برای زندگی بسیار ناراحت کننده زندگی می کنند. او بعنوان یک کتابدار کار کرد که یک کار خسته کننده و ناخوشایند بود. بنابراین یک روز، خسته، او تصمیم به فرار از خانه: یک روزنامه به دست بعد که در کشور خود، همه او مرده بود، و تا او را groped approfittò زندگی خود را به طور کامل تغییر دهید. در پرواز طولانی خود را از خانه خوش شانس ورود به یک کازینو را به نفع مبلغ قابل توجهی و کشش سفر او این بود: cambiò هویت خود را، بنابراین تبدیل شدن آدریانو میس. این تغییر نام نشان می دهد که چگونه قوی تمایل خود را به تغییر زندگی خود، برای شروع از ابتدا بود: در این هدف او به طور کامل با شکست مواجه، به طوری که پس از یک دوره سفر، او به روستای خود باز می گردد و متوجه همسرش ازدواج به مرد دیگری که با آنها او یک bambina.Pirandello با این روم درک کرده بود می خواهد ثابت کند که شما می توانید بدون عمرانStato @ © زندگی چون ما که ما دوست داریم اما به عنوان شرکت قوانین ما نیاز به نمی شود. ماتیا پاسکال، تلاش خواهد کرد برای شکستن رایگان از قوانین اعمال شده توسط این شرکت، اما درک خواهد کرد که زندگی خارج از آن است زندگی نمی کند. اندوه، تعجب، نوستالژی، از دست دادن که لمس خالی پنهان در پشت نام، ظاهر، کنوانسیون، به این بسیار، رمان بومی moderna.Nel کل امر کاملا پویا و روان باشد: senzaltro یک رمان است است که با سهولت خاص به عنوان خوانده، همچنین به خاطر © شما می توانید یک حضور قابل توجه از دیالوگ ها و بازتاب که lossatura از روایت پیراندلو را تشکیل می دهند را تجربه کنند. من به یاد داشته باشید اولین تجربه من باIl اواخر ماتیا پاسکال @ در تئاتر بود، پس من کتاب را خواندم و من باید بگویم من نمی دانم اگر به این دلیل و یا فقط برای زیبایی از داستان است که من همیشه دوست داشتم، من این حساب به عنوان یک کلاسیک یکی از مورد علاقه من

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب مرحوم ماتیا پاسکال


 کتاب دایی وانیا
 کتاب قصه های تصویری از زهرالربیع _4
 کتاب قصه های تصویری از حدیقه الحقیقه _ ‏‫۱
 کتاب تروترو همیشه شاگرد اول میشه
 کتاب ترو می خواد تو برفا آب بپاشه به گل ها
 کتاب تروتروی بانمکه خوشحاله روز کودکه